Informatiememorandum

Informatiememorandum

Als u kandidaat kopers op het oog heeft, is het van belang dat u hen goed informeert. Des te meer de kopers te weten krijgen over het bedrijf, des te meer zij geïnteresseerd raken. Pak dit dus goed aan en benader uw overnameadviseur voor hulp. Bij deze stap maakt u zowel een investeringspropositie als een informatiememorandum.

1. Investeringspropositie
Hoe geïnteresseerd is uw koper nu eigenlijk? Dit is belangrijk om te weten. Met de investeringspropositie kunt u dit bepalen. Bij dit document gaat u niet diep in op uw bedrijf. Slechts enkele gegevens komen aan bod.

2. Informatiememorandum
Uw investeringspropositie ging niet diep in op uw bedrijf. Echter, uw informatiememorandum doet dit wel. Hierin komt de uitvoerige, gedetailleerde informatie over uw onderneming. Denk dan bijvoorbeeld aan alle financiële info, de historie van uw bedrijf, juridische en fiscale structuur, marketing, management en uw producten en diensten. Door het informatiememorandum informeert u uw eventuele koper goed en uitgebreid over uw bedrijf, zodat daarna de onderhandelingen kunnen beginnen.